Fenixovo znovuzrození pohřbil Blizzard. Proč z něj…

  Fenix    StarCraft    Hrdina   

Vymodlení jednotka všech hráčů StarCraftu míří do Nexu. Znovuzrozený Fenix se opět, tak jako už mnohokrát v minulosti, vrací do boje, a opět, tak jako už mnohokrát v minulosti, vypadá jinak, než na co jsme zvyklí. Proč i tentokrát nesáhl Blizzard k ověřenému konceptu a stvořil staronového hrdinu prakticky úplně znovu?

 

Fenix je v mnoha ohledech stejná legenda, jako Zeratul nebo Kerriganová. Zatímco první jmenovaný je, stejně jako kupříkladu Tassadar, nyní už po smrti, Královna čepelí se díky svým transformacím z lidského ducha na zergskou vládkyni znovuzrodila vícekrát, než je zdrávo. Blizzard se tak na ni mohl doslova vyřádit a napříč všemi díly StarCraftu a posléze i v Heroes of the Storm ji upravovat dle libosti.

 

To samozřejmě není apriori na škodu, protože pokaždé z ní máme jiný herní zážitek, občas se ale tyto změny dostanou do fáze, která je pro běžné hráče někdy hůře pochopitelná. A tak je tomu například v případě Fenixe, který vstoupil do dějin při obraně planety Aiur, kde v Druhé bitvě o Antioch poprvé zemřel.

 

Protossové ho však promptně a se vší grácií reinkarnovali v exoskeletu Dragoona, a od té doby je jednou z nejoblíbenějších jednotek ve hře. Tedy aspoň byl, do chvíle, než opět zemřel. A jak už jeho jméno napovídá, ani tentokrát to nebylo na dlouho. (Pozn. Redakce: Fenix se opravdu v originále píše Fenix, byť správný anglický přepis by měl být Phoenix. Tak se ale jmenuje úplně jiná jednotka ve hře, StarCraft tak má dvě jednotky, které se vyslovují stejně, ale píší jinak.).

 

Potřetí se Fenix vrátil jako Talandar, stroj vytvořený na základě skenů mozku původního Fenixe. Talandar má ale, na rozdíl od svého vzoru, jednu nespornou výhodu. Neovládá totiž pouze skelet Dragoona, ale i další dva. Dohromady se tak může pyšnit hned třemi exoskelety. No považte, není to ideální předpoklad pro multiclass hrdinu? Nejen podle nás, ale i podle řady hráčů ano. K jejich i našemu zklamání ale k ničemu takovému nedošlo. Fenix se v Heroes objeví pouze jako čtyřnohý ranged assassin.

 

A aby toho nebylo málo, uvidíme ho s abilitami, které jsme dosud nikdy neviděli. Ani u jedné ze tří původních forem Fenixe ze StarCraftu jsme se nesetkali s žádnou z nich. Blizzard si tak vzal opět do parády hrdinu, jehož léty prověřený koncept upravil pro potřeby hry. Jestli je to na škodu je otázkou, na kterou si musí odpovědět každý sám, nás rozhodně více mrzí pohřbený potenciál jeho dalších forem.

 

Blizzard si v tomto ohledu naběhl sám. Vytvořil jednoho multiclass hrdinu, kterého nedokázal ani po roce doplnit o další spřízněné duše. A Fenix by na to byl ideální. Uznáváme, že jeho létající forma Arbitera by zřejmě nebyla ve hře více použitelná než Medivhův havran, i tak by se ale dala talenty nějak využít. A následný výběr mezi Fenixem jako střelcem na dálku a Talandarem jako melee jednotkou, využitelnou jako warrior, by mnozí uvítali.

 

Ostatně na internetu najdete velkou spoustu konceptů, jak by tahle kombinace mohla fungovat. A také velkou spoustu teorií, proč se místo ní Blizzard rozhodl do hry nasadit pouze Dragoon formu. Jedna z nich staví na lore a tvrdí, že původní Fenix, jak ho známe, je pouze a jen ve formě exoskeletu. Talandar totiž není pravý Fenix, a jako takový by se tak ani nazývat neměl (což paradoxně zamotal sám Blizzard, viz níže). Podle jiných dohadů by byl Fenix jako multiclass s Talandarem a Arbiterem neskutečně silný. A jiní lidé tvrdí, že pokud dělat z Fenixe multiclass, měl by mít formu s exoskeletem a bez něj, tedy svou původní zealotskou podobu.

 

Co přesně je tím pravým důvodem, proč Blizzard reinkarnoval pouze mrtvého Fenixe, nevíme. Stejně tak netušíme, proč se v Heroes objeví zcela nové ability a ani jedna z těch, na které jsme zvyklí. To je vzhledem k tomu, jak se Blizzard na Blizzconech rád honosí tím, že každý hrdina vychází z konceptu své původní hry a musí mít co nejvíce společných znaků, také podivné. Pravdou ale je, že Fenix je, minimálně co se pojmenování týče, nejkontroverznější jednotkou z celého univerza StarCraftu.

 

Sám Blizzard jej sice v jeho třetí reinkarnaci v Legacy of the Void pojmenoval Talandar, ve hře se ale jako jednotka stále objevuje pod názvem Fenix. To fanoušci nesli poměrně těžce, a proto přibyla v co-op módu možnost si jednotku „upgradovat“, resp. její jméno změnit na Talandara. Tím Blizzard splnil přání hráčů, sám ale ukázal, jak na sebe ušil bič a jak se mu snaha o navrácení legendární jednotky i do druhého dílu hry vymstila. Měl nechat Fenixe konečně zaslouženě odpočívat namísto formy Talandara mu už dopřát pouze čestné místo v Nexu. Tím by se vyhnul jak komplikacím se jmény a formami, tak i zklamání a hněvu fanoušků.

 

Článek byl sepsán externím redaktorem.


Chcete si povídat o Heroes of the Storm? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

consider 28.03.2018 10:39

To je zas nesmysl...hráči chtěli Fenixe už pěkně dlouho a jak na redditu, tak na facebooku se vždycky vyjadřovali, že fake fenix (talandar) by byl akorát fackou věrným příznivcům původní ságy...

Metiu 27.03.2018 14:02

Maraad - heal/tank
Geblin Mekatorque - specialist tank
Keby aj nie takyto multiclass, prosim si tieto 2 postavy

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet