Komentář: Zemřelo HGC, zemře celá hra? Vznikne HotS mobile?

  hgc    rip    konec hgc   

Mnozí jistě víte, vy ostatní se to dozvíte v rámci tohoto článku, Blizzard (čti Activision) bodl dýku do srdce několika stovkám profesionálních hráčů, streamerů a dalším, dalším lidem. Spousta lidí, které HGC živilo, čekali velmi dlouho na nějaké informace kolem sezóny 2019. Ta byla slíbena. Byla slíbena na Blizzconu, byla slíbena pár dní zpátky (neoficiálně) několika lidem.

 

Co se stalo?

Dnešní probuzení přineslo zprávu na blogu. Zprávu, která nese nadpis "Heroes of the Storm novinky...". Post skrýval oficiální oznámení, že Blizzard přestává podporovat HGC a Heroes of the Dorm pro rok 2019. A všichni jsou v šoku. Lidé, kterým byl Heroes esport prací a živobytím, lidé, co investovali roky a roky života, obětovali školu, jinou kariéru, aby mohli být nejlepší. Některým se to povedlo, jiní to měli na dosah. Dokonce samotní hráči, casteři a dost možná i někteří pracovníci HGC se toto info dozvěděli z tohoto příspěvku. 

SPOILER - ZOBRAZ / SKRYJ
 

 

Proč?

Tato otázka nám asi zůstane nezodpovězena. Bohužel ani lidé, kteří pracují na HGC a na které mám kontakt, nedokázali nic říct. Nic naznačit. NDA už nejspíš neplatí, tak můžu toto postnout.

 

f1a73tzel0_eb3ed2f654a33d56d3aa79087428d94e28749988_1544823601_0769.jpg

 

Winky ( ;-) ) smajlíku jsme se bohužel nedočkali. Pouze očí. I přes to se ale pořád vše tvářilo v pohodě.

 

Budget Blizzardu (Activisionu) se nejspíš zmenšil. Dost možná i díky fiasku s letošním Blizzconem, kdy ceny akcií letěly a stále letí dolu, se někde peníze musely ubrat. Říkali jsme si, že se snad ladí nějaká forma HGC, která třeba nebude tak velká (i když měla být, HGC 2019 mělo být o dost větší). Nikdo si nepřipouštěl, že by to takto zařízli. Chladnokrevně vrazili dýku do srdce stovkám lidí.

Ještě na Blizzconu se hráči bavili s developery o tom, jak hru zlepšit. Co do ní přidat, jak změnit gamestyle, aby byla ještě více kompetitivní a zábavná pro všechny úrovně. Well, už se to nestane. Ze dne na den přišel povel z horních míst společnosti a je konec.

 

Odliv developerů

V příspěvku bylo také oznámeno, že spousta talentovaných a dobrých developerů přechází z HotS na jiný (neoznámený) projekt. Doufejme, že to bude další mobilní hra! Yaaay! Zároveň se Blizz (Activision) zavázal, že stále bude vycházet nový content - hrdinové a další věci. Jak se říká - slibem nezarmoutíš a my už můžeme jen doufat, že to tak bude i nadále. V článku je ovšem také věta "Ultimately, we’re setting up the game for long-term sustainability.", která může znamenat to, že hru zakonzervují v nějakém stavu a nechají jí tam. 

 

Chyby při vývoji od samého začátku

Vývoj Heroes of the Storm přinášel neskutečný počet chyb. Nekonečně dlouho trvající Preseason - žádné kompetitivní prvky na Ranked úrovni, obtížný balance hrdinů, malá podpora nových hráčů, neexistující výukový content, reconnecting do hry, zastaralý engine... Mohl bych pokračovat dál. Spoustu těchto chyb napravil Heroes 2.0, který přinesl content, před ním se do hry přidaly ranked sezóny. To už bylo pozdě. Spousta organizací v tu dobu už v Heroes of the Storm nebyla a málo která se do Nexu vrátila. I tyto fakty velmi ovlivňovaly podporu, budoucnost, zájem sponzorů a další věci, takže i tyto chyby způsobily to, že se Blizzard (Activision) rozhodl pozastavit investici právě do HGC. 

 

Kdo je kurva Ray Gresko?

Za podnadpis se omlouvám, ale jistě pochopíte, proč mě to jméno tak štve.

Na konci již zmíněného článku je jeden zajímavý podpis - Ray Gresko. Nikdy jsem to jméno neslyšel. Vy ano? Nope, nikdo ho neslyšel. Nikdo ho nezná, nikdo neví, kdo to je. Není to zakladate Blizzu, není to ani žádný hlavní vývojář. Nepracuje v Overwatchi, ve WoWku a vlastně ani v HotSku. Dovolil jsem si tedy googlit - a teď přijde ta zábava! Raymond Gresko. Ano, najdeme tam, že pracoval na většině her v Blizzardu - kromě Heroes of the Storm. Také nalezneme informaci, že v roce 1998 založil firmu Nihilistic Software, která v roce 2012 oznámila, že se reorganizuje pod název nStigate Games a budou se zabývat - počkejte si! Mobilními hrami! Děkujeme ti, Raymonde, za tvůj podpis v nejsmutnějším postu v historii Heroes of the Storm! Yaaaaaaaaaay! Heroes mobile is real! Hype! -_-

 

mtx2cir7pd_0257917d39eac58755ac465f7dc8caaf5fd72293_1544823452_5307.jpg

Co bude dál s kompetitivní hrou?

Zemřela. Prakticky zemřela. Profesionální hráči ve velkém odinstalovávali hru, tweetují, streamují a loučí se. Dnes jsme mohli být svědky velice emotivních streamů například od Crise nebo Zaelii. Blizzard (Activision) je tímto ze dne na den připravil o práci. Spousta z nich již nainstalovala League of Legends, někteří Dotu. Další netuší, co budou dělat dál. Osobně je mi jich hrozně líto. Spousta z nich tomu obětovala opravdu děsně moc. Arcaner se přestěhoval z Austrálie do EU, Breez ukončil školu, aby se mohl věnovat profesionální kariéře, do HGC se probojovaly týmy z Open Division, které se tak po letech snahy a boje dostali na rank profesionálního hráče. Trénovali dalších pár měsíců, aby se z příspěvku na blogu dozvěděli, že vlastně končí a mohou jít opět obracet hamburgery.

 

GenG.Rich - nejlepší hráč světa odinstalovává Heroes of the Storm

 

 

Komunita, která stojí za Heroes Lounge, amatérské lize, slíbila, že bude stále pokračovat. To je ale vše. Ještě nesmíme tedy opomenout Nexus Games. Tedy alespoň jeho kopie. Určitě si pamatujete, jak jsme psali o Nexus Games, pořádný Blizzardem. Jednalo se o amatérský turnaj států, kde byla i Česká republika. V roce 2018 NG nepokračovalo, tak se sebralo pár lidí z Heroes komunity a rozhodli se to uspořádat znovu. Opět tam nalezneme i české hráče - Rozmexe, Reseta, Dragona, Kennyho a Dethru. Na stream jsem dostal nabídku a celý event jsem vám chtěl přinést klasicky na twitch/heroes_czsk. Splním to. Dost možná to bude poslední event, který kdy budu castit. Analýzu mám příslebnou od redaktora Heroesfanu, Matjeeho, a v nabídka leží na stole i c1Rcovi. Měl jsem v plánu obepsat celou starou partu a určitě to udělám. Otázka ovšem zůstává, jestli tam uvidíme českou sestavu, kterou jsem zmínil výše, nebo někoho jiného. 

 

Co bude dál s hrou jako takovou?

To je velmi těžko říct. Teoreticky se pro nás, casual hráče, nic moc nemění. Jen nebudeme mít podporu profíků, nebudou existovat kvalitní buildy, neokoukáme nikde strategie a taktiky. Dost možná se ubere na balancování hrdinů, nemusí se přidávat žádná nová mapa. Každopádně, Heroes of the Storm má pořád dost co nabídnout. Jestli tu hru necháme umřít kompletně je otázka komunity. Toto rozhodnutí je na každém z nás. Mnozí jsou tímto přístupem znechuceni, ostatní profesionální scénu vůbec nesledují a tím je jim to vlastně "jedno". Jak tedy Blizz (Activision) napsal, hru budou dále podporovat novými hrdiny a contentem - je to pořád pár peněz do kapsy.

Nenechte Heroes of the Storm zemřít. I přes to všechno je to stále skvělá hra, kterou máme rádi a kterou milujeme. 

 

 

Pár slov na závěr

Osobně jsem do Heroes of the Storm investoval spoustu dní volného času. Vytvářel turnaje, psal články, komentoval, organizoval různé eventy. A nebyl jsem to já, bylo to spousta lidí se mnou a všem za to moc děkuji. Celý dnešek jsem z celé této situace opravdu smutný. Zničený. Takovýhle konec si HGC a celá komunita nezasloužila. Když žijete v tom, že něco bude, jen nevíte v jaké podobě, a pak ze dne na den padne rozhodnutí, že je konec.. Vy nevíte proč.. Tragédie. 

Každopádně Heroes of the Storm určitě nepřestanu hrát. Alespoň ne teď hned. Rád naší malou komunitu budu podporovat v článcích na webu, i když jich už nebude tolik, i ve hře, na facebooku a kdekoliv jinde. O Heroes of the Storm jsem se staral rád. Byla to vždy moje srdeční hra. Ale rozhodně bych byl šťastnější, kdyby ten investovaný čas měl nějakou další budoucnost. A ne takovýhle konec profesionální scény. 

 

 

Pokud máte olíbeného hráče nebo HotS streamera, podpořte ho. Hoďte mu jeden sub na twitchi nebo malý donate. Kluci to budou potřebovat než se přeorientují na jinou hru a než se v ní někam dostanou. 


Chcete si povídat o Heroes of the Storm? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Ceris 16.12.2018 15:16

z celeho clanku mi vyplyva, ze redakce heroesfan chce, aby ji lidi strasne litovali a aby jim posilali nejlepe nejake financni prispevky protoze vsichni v cele redakci jsou neschopni najit si nejakou jinou (smysluplnejsi) praci.
HotS je free hra, z cehoz vyplava, ze i kdyby ji Blizzard z minuty na minutu celou zrusil, pripadne pokud by treba vypnut cely battle.net, nikdo proti tomu nesmi nic mit, protoze s timto "postupem" (ze Blizzard toto muze udelat), kazdy souhlasil pri vytvareni battle.net uctu.
To, ze nikdo z vas nikdy necetl EULA nebo TOS k jakemukoliv produktu a netusite tedy, co spolecnosti muzou s vasimi daty udelat, je jenom vas problem.

WitekCZ 17.12.2018 19:31

Musím tě zklamat, všichni redaktoři jsou velmi dobře placení programátoři/ajťáci. Heroesfan děláme ve svém volném čase na úkor jiných věcí.

Šéfredaktor HeroesFan.cz

Ceris 17.12.2018 20:50

@WitekCZ v tom pripade tenhle clanek nechapu, proc proste nestacilo napsat "Blizzard ukoncil competitve scenu v HotS"?
Jednoducha veta, vsichni by to pochopili a jelo by se dal. HotS neni a ani nebude jedina hra, ktera kdy skoncila nebo skonci, proc je tady tenhle 10 stranek dlouhy clanek o tom, jak strasne je redakce heroesfan a "profi hraci" neschopni, ze jestli jim okamzite vsichni neposleme nejake penize, tak zitra zemrou hlady.
Protoze takhle cely tenhle clanek vyzniva.

matjee 17.12.2018 21:13

@Ceris Kdyby Blizzard oznamil v prubehu sezony, ze po jejim konci dalsi nebude, bylo by to v poradku. Hraci i vsichni, kteri se okolo teto sceny pohybuji, by se na to zacali pripravovat a pocitali by s tim. Problemem je zpusob, jakym to provedli. Pricemz predtim opakovane tvrdili, ze nova sezona bude. Tedy alespon z meho pohledu.

Ceris 17.12.2018 21:39

@matjee "problem" je v tom, ze si nikdo z hracu nikdy necte tos nebo EULA, tam mas jasne recene, ze Blizz muze kdykoliv bez udani duvodu celou hru smazat a nikdo z nich nikdy nic nedostane, protoze kazdy s timhle souhlasil, kdyz si hru instaloval.
Ja bych rekl, ze ti "profi hraci" to vedeli uz minimalne pul roku dopredu a ted jenom "hrajou na city" s "jak jsem odinstaloval hru" videi a jak je videt, vsichni jim to zerete i s navijakem

matjee 17.12.2018 21:47

@Ceris ano v EULE urcite neco takoveho bude, stejne jako ve smlouvach, ktere hraci s Blizzem ohledne HGC meli. Nikdo nerika, ze Blizzard nemeli pravo to ze dne na den zariznout. Ale neni to chovani, ktere by od nich nekdo ocekaval. Nebo ze to je fer/citlive jednani, kdyz jde o jejich praci a zivot. Zvlast kdyz opravdu tvrdili, ze bude a najednou otocili o 180 stupnu. Hracum tu informaci zaslali emailem kratce pred zverejnenim toho clanku, komentatorum to udajne sdelili den predem. A co se vedeni predem tyce - tak to hraci opravdu nevedeli.

Akrapovic 15.12.2018 15:59

no vam jebe, no kaslem nejakeho "profi hraca" nech naklusa do prace, nebudem este chudacika teraz lutovat. ked vidim synovca ako sleduje tichto streamerov tak mi je zle s tejto doby, dobre im tak!

Fredrik 15.12.2018 23:09

Držím palce, ať Vám zítra někdo zavolá, že jste bez práce.

Akrapovic 16.12.2018 09:40

@Fredrik mozes drzat, ja niesom odkazany na nejakej hre.
ja vytvaram skutocne hodnoty. :-))) ale chapem, v tejto dobre mladi nevedia nic robit len sa hrajkat na pocitaci tak im musime nastavit system.

Akrapovic 16.12.2018 09:42

@Akrapovic uz som pocul aj o tom ze vraj to chceli dat na olimpiadu, to uz by bol vysmech
ale berte to s tej najlepsej stranky, hosko umiera mozno koli tomu ze aj wowko umiera, tak potrebuju ludi na vytvorenie nejakej novej hry na styl wowka, napr, world of starcraft? kedze aj to je uz mrtve

Perzeus 1 15.12.2018 12:24

Je to škoda ale myslim si ze usoudili ze cpat penize nekam kde to moc nepřináší je asi soravnej krok to by udelalo asi kazde studio hru podke me vudou drzet i tak jen nebudou zadne mega akce a jestli odebrali nake developer tak si myslim ze ne na mobil hry na to maj jine smouly podle me to pujde na owe a diablo a wow kde jeste se da hodne toho zachranil a nejsou tak stratove jen me sere ze se spolicili s tema nimandama s activision jestli to bylo potreba si rikam muj nazor je ze od te doby to vse jde nekam do pr... kdyz byl blizz samotnej nebylo to tak tragicke jak ted ake uz jsem videl diablo2 remaster a vubec nevypadá zle jsem zvedavej jak to bude ve hre takove a to nemluvim o diablu 4 doufam ze sejim to povede to by je mohlo nakopnout zpatky a wow by naka nova krev taky prospela developer

Morderon 15.12.2018 00:59

HotS jsem nikdy nevěnoval extrémní množství času, nicméně se domnívám, že rank 1 z preseason a Master z s 1 mě opravňují říci alespoň něco k samotné hře a důvodům, které vedly k jejímu ultimativnímu selhání.

1) Všechno pozdě! Vývoj hry trval neuvěřitelně dlouho. Přestože engine, grafika a herní mód byly k dispozici už prakticky na začátku vývoje, samotné spuštění hry v 1.0 verzi zabralo roky, což spoustu lidí předem odradilo.

2) Do očí bijící úchylné postavy absolutně mimo koncept fantasy. Samozřejmě mluvím o HotS postavách s abilitami, které v MOBA hře nikdy neměly existovat. Multi teleporty, attack while move ability, neuvěřitelně přeboostěná dmg těchto herojů a v mnoha případech faktická nesmrtelnost doslova zmrvily hru pro velkou část komunity, včetně mě. Co si spousta lidi nikdy neuvědomila, je fakt, že v okamžiku picknutí těchto herojů se i polovina nabídky stala fakticky nepoužitelnou z důvodu nedostatku CC nebo mobility. Toto samozřejmě vedlo ke vzniku velmi úzké a doslova toxické mety. Velmi velmi nešťastný krok přidat kteroukoli, zcela nekompatibilní postavu z Overwatch.

3) Trollení. Banování za vulgární mluvu jsem vždy považoval za velmi nešťastné, nicméně charakteristické pro dnešní dobu a jistým způsobem respektovatelné. Ale nebanovat za trollení, zejména opakované? To je výsměch 9 lidem připraveným o zábavu ze hry. Po celou dobu existence Blizz s tímto fenoménem neudělal vůbec nic, ačkoli jeho míra neustále rostla. O kritických chybách report systému není třeba se dlouze zmiňovat. Je v podstatě stejný jako ve WoW.

4) Pomalé balance patche, nesmyslné nerfy, nesmyslné boosty. Jev charakteristický pro současný Blizzard. V počátku balance patche vycházely relativně často a byla vidět snaha dosáhnout přiměřené úrovně. Místo aby se Blizz držel starého a relativně funkčního modelu však přešel na systém častých změn, kdy některé postavy (shodou náhod všechny z Overwatch) zůstávaly přeboostěnými, ačkoli jiné byly nadále nefunkční i po náročné, a tedy zbytečné, transformaci. U jiných zase časté změny vedly k tomu, že se lidé nenamáhali je dále hrát, když bylo lze očekávat, že za týden či dva již funkční buildy nebudou existovat.

5) Hanamura. Tento bod není třeba rozvíjet. Úchylná mapa z japonského kresleného porna nenáviděná od první do poslední chvíle.

6) Nulová koncepce. Jak vyplývá z výše uvedených řádků, všechny změny ve hře byly prováděny chaoticky, často bez rozmyslu. Blizzard se zpočátku pokusil o inovaci a diverzifikaci MOBA stylu, nicméně čím dále se postupovalo, tím zřetelněji vystupoval problém přesycenosti trhu. Další "inovativní "prvky zcela rozbily funkční procesy, což s neuvěřitelnou mírou balance problémů, toxicitiou komunity a očividným nezájmem Blizzardu vedlo k dlouhodobě předvídatelnému konci. Hře se nedařilo prakticky nikdy v její historii a mimo několika špiček (HotS 2.0 a různá proma) dosahovala pouze zlomku hráčů co LoL nebo DotA.

Osobně se domnívám, že je to velká škoda. Hru v podobě preseason a season 1 jsem si relativně užíval a hrál bych i dále, nebýt chybějící koncepce a odfláknuté práci. Nicméně tyto dva poslední body jsou pro současný Blizzard charakteristické i ve WoW a Diablu. Za jiné hry mluvit nemohu. Celkově se domnívám, že Blizz se nachází v hluboké krizi, o čemž svědčí problémy v několika produktech současně.


mauglivnl 15.12.2018 00:46

a, kvůli hrě nechat školu? ty bláho, se jako nemůže vrátit nebo něco
/neé, sarkazmus, tohle smaž

mauglivnl 15.12.2018 00:37

osobne mám normál obyčejný život, práca, hypotéka atd. v průmeru mám čas tak na 1-2 hry denně (když vůbec). jo, taky jsem sledoval HCG i vše kolem, taky se mi to líbí
ale co z toho?
protože, dám ranked, a dostanu trěba team, který si libuje v umíraní (10 dead na hráče) žádna kooperace a pod..., takovej zápas je pro mně rovnako stracený čas, jako když vyhraju, ale spíše protože enemy team je total nanic/ s takové výhry ani nejde mít radost
tohle je pro mně běžná prax, nepostoupím ale ani neklesnu, hra fajn prostě , ale časem takovéhle hraní omrzí, jsem to taky zabalill už dříve
z mího pohledu jenom střelili do umýrajíciho mazlíčka

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet