Exp Contribution

Základní přehled

            Jak už jste si mohli všimnout, v Heroes je jiný exp systém než u jiných MOBA her (DOTA 2, League Of Legends). Zde neobdržíte expy za zničení nepřítele pro sebe, nýbrž pro celý tým. Ale k čemu je vlastně tato věc dobrá? Blizzard je znám tím, že zakládá své hry na spolupráci s ostatními hráči a tento aspekt zakomponoval i do Heroes. Hráče to donutí myslet jak na svoji roli, tak na celkový postup týmu, kdy může navyšovat level všech i prostým kosením minionů, kteří dávají okolo 70 exp. Dále vám padají zkušenosti ze zabitých mercenaries, hrdinů a ze zničených budov, u kterých se vám vždy objevuje příslušná získaná hodnota zkušeností. Ale za tím vším se ukrývá mnohem více než jen tento prostý mechanismus.

Smysl

            Tento systém se poměrně dost vymyká klasickému navyšování levelu. Hráči, kteří teprve začínají s Heroes, si budou muset trochu zvyknout na nové prvky. Neexistuje tu stav, kdy je jedna určitá postava "nafeeděná". Buď jsou všichni, nebo nikdo. Prosté. Také se nevyplatí vyhlazování minionů, či jiných potvor, úplně opomenout, jelikož by na to mohli doplatit všichni. Vše nese svá pro i proti.

            Asi jedno z nevýznamnějších a zároveň nejznatelnějších plus je konstantní přísun exp na váš účet. Záleží zejména na vás a vašem týmu, jak moc rychle se vám zkušenosti budou přičítat. Nezůstaneme ale jenom u postav a jejich postupu ve hře. Všechny nasbírané zkušenosti od všech hráčů ve vašem týmu se započítávají do konečného skóre po zápase, které následně ovlivňuje vaše možnosti co se celkového Heroes týče. Navíc, i když prohrajete, stále dostáváte expy. Sice ne v tak velkém množství, ale dostáváte. I celková délka hry ovlivňuje vaše celkové skóre. Čím delší hra, tím více expů navzdory tomu, zda vyhráváte či prohráváte.

            Ze záporných aspektů bych asi nejvíce zdůraznil nutnost vyšší spolupráce. Někdy je těžké se sehrát s náhodně přidělenými hráči, protože nikdy nevíte, jak ti druzí uvažují. Někdo je více sólo hráč i v tak kooperativní hře jako je Heroes, někdo má zase zažité návyky z jiných her a "feeduje se". To se samozřejmě podepíše na přísunu exp všech. Když budou všichni na jedné lajně, tak se vám minioni mlátí mezi sebou a přicházíte tak o výhodu. Je třeba se nad tím někdy zamyslet a myslet strategicky i v tomto úhlu.

Zamyšlení

            Už jste se asi určitě někdy setkali se situací, kdy jste to už měli spočítané. Předem prohraný zápas. Nechce se vám už ztrácet čas a prst vás svrbí nad možností "exit game". Tato část článku bude tak trochu na zamyšlení. Jistě, můžete zápas leavnout, vaši postavu převezme ne moc kooperativně nadaný počítač a ostatní si nějak poradí. Neokrádáte se ale o své expy? Nebylo by lepší v zápase setrvat, nějak to doklepat a za to potom obdržet větší obnos? Toť otázka. Navíc jsou chvíle, kdy se misky vah mohou snadno překlopit, ale vy u toho už nebudete. A to ještě nemluvíme o možnosti, kdy vás ostatní hráči budou mít chuť reportovat. I pouhým zabíjením potvor dostáváte expy k dobru. Jsou i případy, kdy za prohru dostanete více zkušeností, než kdybyste vyhráli v krátkém čase. Takže při leavnutí můžete pouze ztratit. Opravdu vám to za to stojí?

               



Naposledy upravil/a Kinedryl 13.03.2015 v 10:12:22.

Diskuze

Dorreah 09.03.2015 22:12

Dav6
Je to dobrý system jen bych zvýšil počet expů potřebných na levelovaní celého účtu. Oproti tomu co je potřeba na hrdiny na vyšším levelu je to směšně málo.
A proto vymyslel Blizzard placené stimpacky! ;D

Dav6 09.03.2015 22:10

Je to dobrý system jen bych zvýšil počet expů potřebných na levelovaní celého účtu. Oproti tomu co je potřeba na hrdiny na vyšším levelu je to směšně málo.

TigiBird 09.03.2015 15:45

kucharnismo
jeden z důvodů, proč by HotS baví daleko víc než ty ostatní
Souhlasím. Heroes jsou mojí první MOBA hrou, nejen kvůli tomuto aspektu.

kucharnismo 09.03.2015 14:09

jeden z důvodů, proč by HotS baví daleko víc než ty ostatní

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet