Oblíbí si sportovní sázkaři eSporty?

Článek je placenou reklamou. S rostoucí popularitou eSportů začínají sázkové kanceláře nabízet mezi sportovními sázkami čím dál více také nejrůznější sázkové příležitosti ze světa progamingu. Kromě sázek na fotbal, hokej, tenis nebo sázek na výsledky prezidentských voleb se objevují také názvy disciplín, nad kterými musí old-schooloví sportovní sázkaři kroutit hlavou – sázet se dá na League of Legends, Dota 2, Counter-Strike nebo Call of Duty. Najdou si časem své místo na ticketech klasických sportovních sázkařů? eSporty toho mají s klasickými sporty mnoho společného.  Mají řadu profesionálních soutěží jako Major League Gaming nebo European Gaming League a jejich počet stále roste. Podle čísel agentury SuperData Research mají eSporty na světě více než 130 milionů diváků a jejich tržní hodnota se v Evropě odhaduje na 72 milionů dolarů, v Severní Americe na 143 milionů dolarů a v Asii dokonce 374 milionů dolarů. Oblíbenost u diváků logicky přitahuje významné sponzory a jejich peníze, ale také pozornost sázkových kanceláří.  Loni se na eSporty celosvětově prosázelo okolo 7,6 miliard korun, v roce 2020 by to mohl být podle některých odhadů až bilion korun. Mezi sázením na eSporty a klasickým sportovním sázením ale existuje celá řada rozdílů. Ten největší je v tom, že v progamingových turnajích a ligách se může odehrávat mnohem více utkání v jeden okamžik. Virtuální arény nemají omezení jako ty skutečné a sázkaři tak mohou zažít mnohem větší akci během jediného dne. Naopak největší překážka pro sportovní fanoušky na cestě k eSportům spočívá v tom, že počítačové hry jsou velmi rychlé a obtížné na sledování, obzvláště pro ty, kdo sami nejsou jejich hráči. „Myslím, že jedním z problémů sledování eSportů je, že jsou ve srovnání s jinými sporty šíleně rychlé a je tak těžké udržet krok s tím, co se děje,“ prohlásil v jednom rozhovoru spoluzakladatel Major League Gaming Mike Sepso. „Výzva je vzbudit ve více lidech zájem o pochopení toho, co se děje na obrazovce, ale to není nic jedinečného pro eSporty. Tuhle výzvu mají všechny sporty.“ Kromě velkého množství profesionálních soutěží existuje také nespočet profesionálních týmů a vyznat se v tom, kdo je horší a kdo lepší, můžou sázkařům pomoci nejrůznajší druhy statistických dat. Zatímco pro eSporty je výzvou přilákat diváky a sázkaře, pro sázkaře může být výzvou porazit bookmakery sázkových kanceláří, pro které jsou nové soutěže stejnou novinkou jako pro sázející. Bookmakeři budou pravděpodobně v této oblasti dělat větší chyby než v tradičních disciplinách a pro sázkaře to může být zajímavá příležitost, jak sázkovky porazit. Sázky na progaming dnes nabízejí výhradně online sázkové kanceláře, takže se nemusí bát, že si svůj vítězný sázkový ticket vyperou a přijdou o svou výhru.    

Naposledy upravil/a Bellatrix 30.03.2016 v 10:42:56.
Tento článek je placenou reklamou