Blizzard koupil Dotu! Do Nexu tak přijdou desítky hrdinů!

  dota    valve    blizzard   

Hádky o nejlepší MOBA hru nabírají úplně jiný rozměr. Souboj Dota vs. League of Legends se dá přirovnat k dalším nesmiřitelným rivalům, jako Sparta a Slavie nebo Sithové a Jediové. Co se stane teď, kdyź spojíme to nejlepší z Doty a Heroes of the Storm?

 

Jak to vše bude vypadat?

Těžko říct, co od tohoto spojení můžeme očekávat. Téměř jistě Blizzard ponechá různé Battlegroundy a týmové zkušenosti. Tyto dvě věci jsou to, na čem si vývojáři Blizzardu zakládají a co dělá Heroes of the Storm úplně jinou MOBA hrou oproti konkurenci. Nejvíce diskutabilní téma určitě budou předměty (itemy, chcete-li). V Nexu neexistují žádné zlaťáky, goldy, coiny, směnky nebo jiná měna, které padá z minionů podobně, jako v Dotě, kde za to hráči nakupují předměty. Díky nim se hrdinové v každé hře mohou lišit. Zdokonalují své silné stránky nebo zlepšují ty slabší. Hráči tak reagují na hrdiny protivníků nebo vývoj samotné hry. V Nexu už něco podobného máme - jsou to různé talenty. I když několik hrdinů používá stejný build, i tak je spousta a spousta situačních talentů, které dokáží vycounterovat klidně celou nepřátelskou kompozici. Pokud k možnosti vybírat si talenty přibydou i předměty, hratelnost by se mohla ztížit až nad chtěnou mez a mohlo by to způsobit odliv hráčů, kteří by tak přešli na něco jiného - třeba právě na jednoduché LoLko.

 

we6oiwjh6k_1abcd34898ea7777aa675f279fab683dd776e86f_1522585404_912.jpg

Co s podobnými hrdiny?

Jaina a Crystal Maiden, Kel'thuzad a Lich, Raynor a Sniper, Uther a Omniknight, nebo Stitches a Pudge. Mohli bychom jmenovat ještě spoustu dalších. Co si budeme povídat, původní DotA od Icefroga vznikala ve W3 map editoru, takže je jasné, že všichni hrdinové původní Doty neměli ke světu Warcraftu daleko. Valve sice změnilo skiny, vizualizaci abilit a spoustu dalšího, stále je v však Dotě mnoho hrdinů, kteří již v Nexu prakticky jsou - ať už porovnáváme vzhled nebo ability. Vzhled je řešitelný. Co ale bude s hrdiny, kterým se až příliš podobá kit a ability? Nahradí třeba použitelný Sniper z Doty našeho nic nedělajícího Raynora? Získá Jaina titul Crystal Maiden? Budeme se muset nechat překvapit.

 

a9quw456um_f9131e855b4ca9b07d6978e88f0e95e992db725f_1522585399_1447.jpg

Odlišná role supporta

V Heroes of the Storm je support konečně záživná role. Svými rozhodnutími a přesně načasovanými abilitami dokážete udržet své spoluhráče naživu. Rozhoduje každá desetina sekundy, takže o adrenalin není nouze. V Dotě se support také stará o své carry a další klíčové hrdiny. Jen jiným způsobem. Snaží se udržovat vizi v nepřehledném terénu, hlídá nepřátelské hrdiny na mapě, kupuje předměty, které mají přínos pro celý tým atp. Pokud se nepletu, tak žádný support v Dotě nemá abilitu, kterou by přímo léčil své spojence. A pokud se tam nějaký najde, určitě je spočítáme na prstech jedné ruky. Nepředpokládám, že by Blizzard předělal své supporty do těch Dotařských. Spíše by každý support z Doty mohl získat léčící ability nebo změní specializaci. Nebo se nepřevedou vůbec.

 

g6wkjzb446_e760f2cc3ea6affde18e67bb29e71e8f6e84e623_1522585390_3468.jpg

 

Diskuze

Akrapovic 02.04.2018 10:53

1. april ti nic nehovori?

mauglivnl 02.04.2018 08:34

Skoušel jsem obě zmiňované hry a tedy nic moc, nejvíce mi vadí asi engine, ale ja jsem také starcraftový hráč, HotS delám jenom kvůli stejné hratenosti a jsem také autista, tudíž když se neco výrazne změní směrem k DotA, odcházim spět na sc.

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet