Shrnutí AMA ohledně matchmakingu, MMR a mnoha dalšího

  AMA    Reddit    Developer   

 

V nedávno zvěřejněném blogu Blizzard sliboval bližší informace o změnách matchmakingu, ranked play a dalších věcech, na kterých pracují (článek jsme Vám přinesli zde). Rovněž v něm sliboval AMA (ask-me-anything) s vývojáři Heroes of the Storm, které následně proběhlo na redditu.

 

Protože však celé AMA bylo velmi dlouhé, přinášíme Vám shrnutí nejdůležitějších odpovědí. Ti z Vás, kteří by si chtěli přečíst celé AMA v angličtině, tak můžou učinit zde.

 

Od poloviny minulého roku probíhala debata o třetím banu. Aktuálně je v plánu ho přidat uprostřed draftu, ale vývojáři jsou otevřeni diskuzi o jeho umístění na začátek draftu.

 

Uvolnění veřejné API je něco, co si DEV tým přeje již delší dobu, Nedokončená API se již interně používá pro webovou stránku HGC. Bohužel stejný tým rovněž pracuje na matchmakingu, a proto byla API dočasně odsunuta do pozadí.

 

Kvůli problémům s MMR a matchmakingem přemýšleli o úplném MMR resetu, ale shodli se, že by byl ošklivý. V ideální situaci by po resetu došlo ke krátkému období nevyrovnaných her, než by každý hráč byl správně rozřazen. Realistky by došlo k dlouhé době chaosu, kdy by placement hry byly zmatečné a nerelevantní.

 

Souhlasí, že reconnect systém není ideální a je daleko od toho být perfektní. Není nemožné ho vylepšit či opravit, ale vývojáři nyní pracuji na matchmakingu a zlepšení ranked her, které ve výsledku potěší více hráčů.

 

Výměna hrdinů v rámci týmu není oproti ostatním změnám pro většinu komunity až tak důležitá a proto má i pro vývojáře nižší prioritu. Jejím důsledkem by bylo prodloužení draftu a potencionálně i zvýšení toxicity.

 

Existuje spousta možností, jak zlepšit sociální funkce. Nejdříve chtějí začít s vylepšeným party finderem a následně s klany. Oproti ostatním problémům mají ale sociální funkce nižší prioritu, a tak to bude chvíli trvat.

 

Během několika následujících týdnů zapnou nový systém ověřování toxicity.

 

Většina matchmaking systému je na straně serverů, proto lze nasazovat jeho aktualizace i mimo běžný patch. V blízké budoucnosti plánují nasadit zpřesnění pravidel pro zlepšení kvality zápasu na úkor délky fronty.

 

Prominutí prohry / vylepšené tresty za opuštění hry: zde došlo k velkému pokroku při vývoji, očekává se nasazení během několika následujících měsíců.

 

Největší smysl dává nasadit vylepšení ranked her se začátkem sezóny. Takže několik vylepšení plánují vydat s příští sezónou (zhruba v čevnu). Třetí ban je vysoko na seznamu těchto změn.

 

Pracujeme na dokončení Performance Based Matchmakingu a plánujeme ho také spustit se začátkem příští sezóny.

 

Délka ranked sezóny je balancování mezi dvěma extrémy. Přemýšleli o délce ranked sezón od jednoho měsíce až do jednoho roku, ale se současnou délkou jsou spokojení.

 

Systém vyznamenání / odměn je dobrý nápad, ale aktuálně na něm nikdo nepracuje.

 

Viditelné MMR je na cestě a bude součástí aktualizace matchmakingu.

 

Tým přemýšlí o odměnách za zvolení Auto-Select hrdiny pro zrychlení a zlepšení kvality QM her.

 

Raynor již brzy (TM) projde reworkem.

 

Quick match bude mít v budoucnu mnohem přísnější pravidla pro složení týmu. Aktuální plán je 1 warrior, 1 healer, 1 assassin a 2 flexibilní spoty.

 

Možnost vzdát se není na programu dne. Nicméně se pracuje na prominutí prohry, když nějaký hráč opustí hru. V následujících 2 týdnech vyjde blog s bližšími informacemi.

Diskuze

Žádné komentáře
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet