Matchmaking v Heroes

 

Již pár týdnů vídáme v diskuzích hráče, kteří neví, jak vlastně matchmaking funguje a jak spolupracuje se serverem. Proto jsme se rozhodli napsat tento článek, který vám to snad vyjasní a odpoví vám na nějaké otázky. 

Blizzard zdroj

Matchmaking podle úrovně skilu

Náš hlavní cíl v Heroes matchmakingu je velmi podobný tomu, který jsme použili ve Starcraftu II. Chceme kvalitní matchmaking, který bude hráče vybírat podle úrovně skillu, vždy tak, aby si mohl hráč zahrát s kýmkoliv a pořád si držel počet vítězství okolo 50%.

Díky Starcraftu jsme se toho hodně naučili a nasbírané zkušenosti můžeme nyní uplatnit a přinést stejně kvalitní matchmaking do Heroes of the Storm.

Složení týmu

Víme, jak dokáže zkazit chuť do hraní to, když si někdo před vámi vybere hrdinu, kterého jste chtěli hrát, proto umožňujeme výběr hrdiny ještě předtím, než vstoupíte do unranked zápasu. Po výběru hrdiny vstoupíte do fronty a hra začne hledat hráče podobného skillu, poté je ještě vyfiltruje podle těchto pravidel:

  • Maximálně 3x Warrior v jednom týmu.
  • Maximálně 4x Assassin v jednom týmu.
  • Maximálně 2x Support v jednom týmu.
  • Maximálně 2x Specialist v jednom týmu.
  • Maximálně 3x Melee (na blízko) hrdina v jednom týmu.

Tato pravidla neplatí pro vlastní partu lidí, ti můžou stále používat složení týmu, jaké chtějí.

Částečně zaplněné týmy, které nespadají do žádného z výše uvedených pravidel, budou fungovat takto.

Příklad: Tři lidi budou v jedné partě, přihlásí se do hry a každý si vybere Support hrdinu, budou vpuštěni do hry, ale už nedostanou do týmu žádného dalšího Support hrdinu.

Pokud budete čekat na start hry více jak 6 minut, zrušte to a zkuste znovu.

Premade team vs. Random team

Premade team je často schopen reagovat mnohem rychleji, můžou lépe komunikovat a většinou mají připravenou i nějakou strategii, ale podle našich dat z odehraných her mají premade týmy pouze malou výhodu oproti týmům s náhodnými hráči.

Víme, že lepší úroveň hraní je, pokud se dva premade týmy postaví proti sobě a proto se to bude vždy matchmaking snažit upřednostnit. Díky relativně malému počtu hráčů v alfa verzi se ale někdy může stát, že se nenajde vhodný protivník a proto matchmaking vybere náhodné protihráče.    

Hledání nejlepší hry pro vás

Chceme pro všechny naše hráče co nejlepší herní zážitek, nedávno jsme spustili několik nových serverů v různých částech světa. Náš cíl je takový, aby se hráč nikdy nemusel starat o server, na kterém je připojený a hry v unranked módu by mohl hrát kdykoliv a kdekoliv. Díky omezeným možnostem alfa verze se někdy může stát, že vás matchmaking připojí do hry, kde nebudete mít odezvu, na kterou jste zvyklí. V ranked módu si pravděpodobně budete moct vybírat server, na kterém budete hrát.

Budoucí vylepšení

  • Zkoumáme nové možnosti, které dokážou „změřit“ skill hráče a v budoucnu by mohli nahradit systém počítání výher a proher.
  • Také přemýšlíme o tom, přidat do matchmakingu pravidlo, které bude proti sobě stavět hráče, kteří často hru opouštějí v jejím průběhu.
  • A jako poslední, chceme přidat mezi pravidla matchmakingu inviduální skill pro jednotlivé hrdiny. Doufáme, že to posune nový systém zkušeností a odměn na novou úroveň a hráči začnou zkoušet nové hrdiny.


Chcete si povídat o Heroes of the Storm? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskusia

Žiadne komentáre
Pre pridanie komentáru musíte byť prihlásený.
Prihlásiť sa
alebo
Registrovať nový účet