Chystané změny v matchmakingu

Na Redditu se opět objevilo vlákno stěžující si na matchmaking. Co je na něm jiného, že si zasloužilo pozornost a odpověď Blizzardu? Předně, jde hezky do hloubky, a za druhé, založil jej Srey, podle Hotslogs nejlepší hráč Quick Match her, což  potvrdil i Blizzard ve vyhlášení výsledků pre-seasons pro měsíce srpen a září. Je také autor návodů na icy-veins.com, zmínit můžeme návod na Butchera.

Určitě jste to zažili také. Jsou hry, kdy buď vyhrajete rozdílem třídy, nebo vás nepřítel v páté minutě neskutečně "drtí" a vy nejste schopní s touto situací nic udělat, protože hráči, kteří skončili ve vašem týmu, se s hrou teprve seznamují. Tyto jednostranné hry bez špetky napětí jsou slovy Sreye nudné, frustrující (hlavně pro prohrávající stranu), a upřímně řečeno plýtváním času a hru jako takovou drží zpět.

První z chyb match makingu zmiňuje kompozici týmu, kdy je možné potkat např. 3 healery naráz, 5 assassinů, 4 melee atd. Druhým problémem je (ne)zkušenost spoluhráčů. Dost často se mu také stává, že hráči z jeho týmů mají odehráno teprve pár her. Stejné platí i pro protihráče. Hra obvykle končí do 13 minut, většinou dříve a spíš sám sebe se ptá, proč jej hra přidává do her, kdy ostatní mají žalostně nízké MMR? Můžete si říct, koho zajímá QM, ale to neznamená, že by hra neměla být vyrovnaná.

Stejné utrpení jej prý provází i v Hero League. Nedávno byly týmy HL omezeny na dva hráče, ale nastala přesně opačná situace, než jakou Blizzard původně zamýšlel. Srey končí pravidelně v týmech, kdy ostatní nemají ani rank 40 v HL. "To by se vůbec nemělo stávat. Nikdy. Tečka." Mezi časté nešvary patří first pick Novy na Haunted Mines, používání BFG u Sgt. Hammera, využívání lvl 1 Azmodana na back-door Healing Fountains, 25 smrtí s Leoricem nebo Murkym atd. Podobné nesmysly by dle Sreye vydaly na několik odstavců. A s takovými lidmi musí hrát. Jako příklad dává League of Legends: "Dovedete si představit ten povyk v Reddit vláknu, kdyby Challenger hráči byl pravidelně dáváni do her s bronze hráči?"

Nyní trochu matematiky v HL. Za prohru ztratí 150 - 200 ranked points. Za výhru je 20 RP. Přijde jedna jediná prohra. Aby se vrátil zpět na 1. příčku, je nutné vyhrát 8 až 10 her, což přibližně 90% Win Rate. V světle událostí, které nastínil výše, je 90% WR naprosto nereálné číslo.

A důvody, proč výše zmíněné události nastávají?

První možností je obecný nedostatek hráčů čekajících na hru. Ti nejlepší vzdali jakoukoliv víru ve změnu systému. HL má tak špatnou reputaci, že většina profesionálů se HL "vyhýbá jak čert kříži". Lidé by rádi hráli, ale ze strany systému se jim nedostává rovných soupeřů. Ve chvíli, kdy bude MM opraven, lidé se vrátí.

Za druhé tu je "360 y0l0." Co znamená 360 yolo? Po 6 minutách (360 sekundách) jste vrženi do jámy lvové a děj se vůle boží. V jedné hře se tak mohou potkat absolutní nováčci s ostřílenými profesionály. Hra může být (a většinou také je) jednoznačně vyznívající pro jeden z týmů. Srey jí přirovnává k rychle postupující rakovině. Šestiminutový limit je, jak předpokládá Srey, zaměřen na "casuály". Ti jsou ve většině případů velmi netrpěliví a odmítají čekat na hru déle jak 6 minut. Tento limit by měl být podle Sreye odstraněn. A opět přidává LoL, kdy hráči mohou klidně strávit ve frontě 10 - 15 minut (někdy i více), než vám hra najde srovnatelné soupeře.

Jestli hra nemá "umřít", situace se musí co nejrychleji zlepšit. Hráči jsou unavení z podobných zápasů, které mají jeden společný jmenovat - nezkušenost spoluhráčů/protivníků.

Další "drobné" vady

  • In-game klient na Tournament drafty. Nyní hra musí využívat klienty třetí strany.
  • Drafty pro týmy složené z 3 a 4 hráčů. Je zde spousta lidí, kteří chtějí hrát ve větších partách a chtěli by využít draftu a skládat ideální tým. QM tuto možnost nemá.
  • Bany hrdinů v HL. Bany jsou důležité, protože ze hry odstraňují příliš silné hrdiny, hrdiny silné na specifických mapách (např. Sylvanas je extrémně silná na Haunted Mines, Johana/Leoric na Inferna Shrines).
  • Větší podpora e-sportu ze strany Blizzardu. Turnaje by měli být zvýrazněny a podporovány na hlavní straně, nebo po přihlášení do hry. Vyrovnaná a úspěšná e-sport scéna je životně důležitá pro dlouhodobý úspěch hry. Pokud Blizzard neposkytne promo, HotS dopadnou jako SC2. SC1:Brood Wars, 17 let stará hra, je úspěšnější, než její následovník.
  • AFK by měli být vykopnuti. Pokud je hráč AFK, je mu přiřazen náhodný hrdina. Místo toho by měl být postižen, například ztrátou Ranked Points, nebo zamezením přístupu do HL. Hráč, který dostane náhodného hrdinu je jako ruská ruleta. Jen s tím rozdílem, že šance na kulku je vyšší (hráč přiděleného hrdinu nezvládne).

Vlákno z Redditu se ve formě odkazu dostalo i na oficiální fóra a kupodivu nezůstalo bez odezvy ze strany Blizzardu v podání Community managera Trikslyra - Tima Fraziera.

Trikslyr zdroj

Tato zpětná vazba je pro nás velmi důležitá a hodně nám pomohla. Velký dík Sreyi za skvěle poskytnutou, konstruktivní a uspořádanou zpětnou vazbu. Vážně, děkujeme.

Do budoucna chystáme pár změn tak, abychom přiblížili našemu cíli - vylepšení matchmakingu v Heroes. Zde jsou:

  • Chystáme opravu několika bugů, kdy by měl MM lépe najít hráče s podobným skillem a umožnit tak vyrovnanou hru.
  • Navýšit čas čekání na hru na 10 minut.
  • Systémová vylepšení.

Toto nejsou jediná vylepšení, která chystáme. Máme několik dílčích úprav, a až budou připravené k vydání, doufáme, že nám pomohou dále vylepšovat MM. Změny budou zaměřeny na:

  • Vylepšení zápasů hráčů s vysokým skillem.
  • Vylepšení zážitku ze hry pro nováčky.
  • Vyladění, která zajistí, že zápas odehrají hráči nejen s podobným MMR, ale i s podobnými zkušenostmi.

Co se týče Sreye. Podíváme se na jeho účet, zjistíme, které hry by mohly být považovány za špatné. Dále upravíme systém bodování, abychom zajistili zkušeným hráčům, jako je Srey, setrvání na Ranku 1, když se jim pár her nepovede. Díky datům z těchto top zápasů se nám snad podaří odhalit chyby v MM a upravit jej tak, aby kvalita všech zápasů byla lepší, bez ohledu na MMR nebo zkušenosti.

Tímto chceme říct, nasloucháme zpětné vazbě, porovnáváme změny s daty, která máme a děláme potřebné změny. Jsme odhodláni zajistit vám zábavný zážitek z Heroes a to pro nás znamená zajistit vyrovnané zápasy, jak jen to je možné.

Zdroj: Reddit, Battle.net


Chcete si povídat o Heroes of the Storm? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskusia

Daralyn 17.10.2015 20:23

naprosto souhlasímetvrdím že jsem bůhví jaký hráč ale ve své třídě obvykle topuju tabulku nebo jsem maximálně uprostřed takže svou roli plním - jenže s hráči na mém ranku cca 33-36 většinou není domluva nebo užse mi stalo že se začali napadat už v draftu. situace jako first pick novy nebo chvíle kdy máme dva tanky a dvě meelee dps a pátý hráč řekne I'll take zera - we've lost already jsou prostě děsivé. slova jako prepick spoluhráči neznají a když už znají tak stejně nakonec vezmou co chtějí namísto toho aby se alespon pokusili o domluvu, a nakonci ten kdo je na posedním místě v tabulce řekne fucking BG, noobs!Nejsem dokonalý ale myslím že jsem obstojný hráč ale 60% mého ratingu jde dolů právě kvůli těmto situacím a když už narazíte na dobrý tým a dostanete se do win streaku, MMR vás chvíli na to srazí k zemi sérií proher které prostě neovlivníte bez ohledu na snahu.Proto potřebuju stabilní tým ale těch pár lidí co jsem si přidal do přátel po velice dobré hře nevydají na celý tým a když už ano tak nejsou online najednou

Darkwo 17.10.2015 17:21

Souhlasím stím co napsal Srey, hra není moc vybalancovaná, buď jsou lehčí soupeři jak v HL tak v QG, nebo naopak, mě se to třeba potvrdilo u HL kdy sem šel zbytečně o dva ranky doůlu a teď sem se sek na 34 (kde to kolísa) žádna domluva s náhodnými hráči, to samé v qg.

Pre pridanie komentáru musíte byť prihlásený.
Prihlásiť sa
alebo
Registrovať nový účet