Hodnota smlouvy mezi Google a Activision Blizzard

  google    blizzard   

Koncem ledna jsme informovali o exkluzivní smlouvě mezi Google a Activision Blizzard. Nyní začínají vyplouvat na povrch detaily ohledně této dohody, které zveřejnil server Esports Observer.

 

Podle zdrojů obeznámených se situací zaplatil Google neskutečných 160 milionů dolarů (téměř 4 miliardy Kč) za tříletou exkluzivitu, která obsahuje tři hlavní esport tituly – Call of Duty, Overwatch a Hearthstone. Minulá smlouva, uzavřená s Twitchem, se týkala pouze Overwatch League, byla pouze na dva roky a hodnota byla 90 milionů dolarů (2,3 miliardy Kč). V jakém poměru jsou jednotlivé hry zastoupeny v nové smlouvě se neví, podle zdrojů jde údajně nejvíc na Overwatch League, menší část na Call of Duty. A Hearthstone je prý "téměř zdarma".

 

Ve smlouvě jsou navíc klauzule o prodejích reklam nebo počtu sledujících hráčů, takže peníze proudící do ligy a týmů mohou být vyšší. Tyto klauzule mají cíle, které jsou podle zdrojů snadno dosažitelné. To má být také důvod, proč mají být manažeři a Overwatch týmy se smlouvou spokojeny, a to i přes to, že OW liga má i nadále v základu dostávat "pouze" výše zmíněných 90 milionů.

 

Součástí smlouvy je i to, že Google bude poskytovat cloudové služby. Podle zdrojů bude Activision Blizzard "enormě velikým" zákazníkem, jelikož na poli her je jedním z největších vývojářů.

 

K dohodě se vyjádřil Stuart Saw, víceprezident pro Esport ve firmě Endeavor:

Z makroekonomického hlediska se jedná o velký moment esportové historie. Je to poprvé, co západní top herní developer uzavřel exkluzivní smlouvu mimo Twitch. Je ironií, že něco podobného udělal Activision s Call of Duty před nějakými pěti lety. Youtube tímto krokem jasně ukazuje, že chce podporovat produkt, který roste.

 

Pokud se podíváte na Google, Youtube, Cloud, Stadia, reklamy – herní odvětví je pro ně způsob, jak růst. Navíc je to jedna z prvních vlaštovek, která ukazuje, že strategie s více produkty může být okamžitě vidět. Jeden produkt podporuje druhý. To je něco skvělého, obě firmy plní titulky a jedná se o jasný důkaz pro obě firmy, že něco takového může fungovat. Google i Acti Blizz mohou na trhu tohoto příkladu použít proti AWS od Amazonu a Twitchi.

 

Král je mrtev?

S uzavřením dohody vyvstalo i několik otázek. Například to, zda Twitch ztrácí dominantní pozici na esportovém a herním poli. Odešel Activision Blizzard, před tím několik velkých streamerů... Stuart Saw k tomu říká:

Bude fascinující se za pár let ohlédnout zpět a zhodnotit pravý dopad této dohody na esport a Twitch. Historie ovšem říká, že by se Twitch neměl obávat. Již dřívě odešlo několik streamerů na konkurenční platformy, a i přes to Twitch neztratil podíl na trhu. V tuhle chvíli se mohou věci zdát jinak, než jsou. Průmysl nebyl nikdy více kompetitivní a počty streamovacích platforem mohou naznačovat, že se můžeme, vůbec poprvé v historii, dočkat rozděleného trhu.

 


Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Žádné komentáře
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet